Chcesz być genialnym blogerem? 9 książek jak robić TO lepiej

dużo książek o blogowaniu leży na stole

Kto nie czyta, ten nie skacze. Hop, hop, hop. Nadal siedzisz? W takim razie będziesz słabym blogerem. Książki to 20% Twojego sukcesu, a ja znam kilka, które otworzą Ci oczy. Sam dopiero co byłem ślepy i potykałem się o własny mózg, który zabarykadował się za pewnymi schematami myślowymi. Dobry bloger z łatwością uwalnia się z własnych nawyków, rutyny i rytuałów. Uwalniam się. Dobry bloger czyta.

Klasyczna książka to taka, w której autor rozłożył na łopatki wybraną przez siebie dziedzinę życia i wyczerpał temat.  Jest jednak pewna sfera, w której książki ciągle się dezaktualizują. Jest to blogowanie.

Najbardziej na aktualności traci hasło content is king. Do tej pory zwykły Kowalski sam poszukiwał nowości w internecie za pośrednictwem wyszukiwarki. Jak jest teraz? Dziś u Kowalskiego na jego Facabooku, Twitterze, Snapchacie wyświetlają się setki informacji, które walczą o jego uwagę. Era skupienia na tworzeniu dobrej treści ledwie co się zaczęła, a już się kończy. Zupełnie coś nowego zaczyna być ważne.

Popatrz jak wszyscy blogerzy nagle stają się lifestyle. Czasem to nie wychodzi bo w ich życiu jest tyle life co style i jeszcze długa droga przed nimi. Ta zmiana ma swoje źródło w zupełnie nowym przepływie treści i podniesieniu pozycji blogera. Bloger z wyższej półki stał się do bólu opiniotwórczy.

Co ważniejsze dobry bloger musi się w tej chwili wykazać znacznie większą ilością kompetencji. Chcesz być dobrym blogerem? Nie pozostaje nic, jak tylko je rozwijać. Najtaniej będzie poprzez książki, które podzieliłem wedle korzyści.


Poznaj kulisy i zarobki polskiej blogosfery

Blog - pisz, kreuj, zarabiaj - Tomek Tomczyk

Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj

Tomek Tomczyk (Kominek)

Dzięki tej książce dowiedziałem się, że magiczna liczba to 15 000. Baśń mówi, że wtedy przyjdzie do Ciebie Mikołaj i da Ci dużo kasy na prezenty. Przeczytaj książkę, a zobaczysz o czym mówię.

Porwij ludzi swoją historią

Książka albo ebook Treść jest kluczowa

=

Treść jest kluczowa.

Ann Handley, C.C. Chapman

Dzięki niej nauczysz się pisać do internetu. Rady autorów bardzo dobrze sprawdzą się na blogach firmowych. W Life Style niekoniecznie.

Peter V Brett - Malowany Człowiek

Malowany człowiek: Księga I

Peter V. Brett

Malowany człowiek to piękna powieść. Myślisz, że oszalałem? Skąd w zestawieniu proza? Już wiesz?  No właśnie, dobrze kombinujesz. Przecież blog to opowieść, a najważniejszy jest w niej bohater, czyli Ty. Peter V. Brett jest ojcem Arlena, mojego ulubionego bohatera z ogromną charyzmą. Najlepiej uczyć się pisać czytając takie książki. Swoją drogą kocham Cykl Demoniczny. Z chęcią łyknę kolejne fantasy, więc podrzućcie jakieś w komentarzu.

Książka albo ebook Autentyczność przyciąga- Anna Piwowarska

Autentyczność przyciąga

Anna Piwowarska

Ha. Przyznam się bez bicia. Nie czytałem, ale planuję to zrobić. Jak mnie ubiegniesz daj znać. Jestem ciekaw czy warto.

Bloger - Tomek Tomczyk

Bloger – poradnik dla blogerów

Tomek Tomczyk (Kominek)

Na początku pisałem o klasycznych książkach. Bloger to Klasyk.

Zautomatyzuj pracę blogera

Książka albo ebook Social Media Start - Tomek Tomczyk

Social Media Start

Tomek Tomczyk (Kominek)

Połknąłem w jeden wieczór. Bardzo przyjemnie było na wyspie blogowych rozbitków. Tomek, jako przewodnik, oddaje w ręce czytelnika niezbędnik survivalowy blogera. Mało tego, podpowiedział jak zbudować własną osadę i społeczność wokół niej. Z jego radami będzie Ci łatwiej opanować Social Media Bestie. Chcesz prowadzić dobrze blog? Musisz przeczytać.

Stwórz markę

Książka albo ebook Zakamarki Marki - Paweł Tkaczyk

Zakamarki marki

Paweł Tkaczyk

Gdy myślisz pieluszki, widzisz Pampersy. Gdy chcesz sportowe buty, chcesz Adidasy. Gdy masz ochotę na tanie wino, tylko Amarena. Gdy ktoś mówi Storytelling masz wrażenie, że za Tobą stoi Paweł Tkaczyk. Taką właśnie wyrobił sobie markę. Wie jak TO zrobić dobrze, a w swojej książce opisuje to łopatologicznie, co mimo wszystko nie męczy.

Książka albo ebook Persolan Brending 2.0 - Dan Schawbel

Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki

Dan Schawbel

Pisanie bloga to banał. Gorzej jest znaleźć na niego pomysł. Jeszcze gorzej mieć pomysł na siebie. Na szczęście Dan ma na to receptę w swojej książce.

Książka albo ebook Jesteś marką - Joanna Malinowska-Parzydło

Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą

Joanna Malinowska-Parzydło

Skończyły się czasy, gdzie blog był ważniejszy od blogera. Wtedy nawet nie było trzeba się ujawniać. Dziś blog to trzeciorzędna sprawa, Ty jesteś najważniejszy, Ty jesteś marką.


Dobry bloger czyta. Jest jednak haczyk. Książki nic nie są warte bez praktyki. Możesz je czytać bez opamiętania, ale dopóki wiedza poprzez nie zdobyta nie zostanie wprowadzona w życie, od papieru toaletowego odróżnia je tylko miejsce przechowywania. Przekucie wiedzy w praktykę nadaje dopiero książce nieprzeciętną Wartość. Dlatego 20% sukcesu blogera to książki, a 80%…

Wspomniałem, że najbardziej zdezaktualizowało się hasło „content is king”. Straszne jest to, że dopiero teraz to do mnie dotarło. Jutro testuję nowy sposób opowiadania historii. W ten sposób postaram się odpowiedzieć na pytanie co teraz w blogosferze jest King?

Dalszy ciąg historii »

TyDziennik | Patryk Korycki
Menu